*

pappa gör det inte lätt för mig. i måndags sålde han volvon. istället ska han köpa en pick-up. great! det är bara att jag stoppar ett höstrå i munnen och lastar hönorna på flaket så har jag blivit en äkta hillbilly!

dagen då: ställde väckarklockan på 8.10 fast jag var ledig. men det är så mycket nu med allting och jag måste bara få lite lugn och skön tid också. vilket fick bli på morgonen. åt frukost framför how I met your mother, sen läste jag och drack te i typ två timmar. sen lunch, mexikansk köttfärsgryta med cous-cous och grey's. sen tvätta en maskin, sen springa, sen dusch (dagens handling för att effektivisera livet: jag har ökat styrkan och värmen på hårfönen från 2 till 3. sparade nog minst 23 sekunder på det!), sen ellen. sen hänga upp tvätten, sen hämta bankomatkortet, sen handla, sen hälsa på mamma på sjukhuset, sen middag hos mormor, sen jobb, sen religion (prov imorgon), sen grey's igen.

jag hade världens tur idag, mormor hade bakat kanelbullar! och på söndag är det kanelbullens dag! världens bästa högtid! förutom julen!

nu ska jag läsa mer, sen sova.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Är din mamma på sjukhus? :( varför då?

2009-10-01 @ 17:57:21
URL: http://filosofiskt.blogg.se/
Postat av: Lotta

det är en lång historia. först så skulle hon för två veckor sedan ungefär operera bort en cysta från magen, i gällivare. det är inget farligt, ett rutiningrepp bara. men sen blev det komplikationer och hon fick en blödning i magen så dom var tvungna att operera igen. och då var det allvarligt, hon fick 21 påsar blod eller något sådant, det var nära att hon inte klarade det. men det gjorde hon i alla fall :) och i måndags fick hon komma hem. men då började hon må illa på tisdag morgon så då åkte hon in på akuten här i kiruna och fick komma därifrån idag. hoppas verkligen att allt det här är över nu!

2009-10-01 @ 22:47:49
Postat av: Amanda

ojdå! gud vad läskigt, men bra att det är bättre! du får hälsa henne, och mamma hälsar också så jättemycket! det kommer bli bra, kramar! :)

2009-10-02 @ 17:33:25
URL: http://filosofiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0