ett inlägg om ponnys

det är kul att jesus någon gång hör mina böner. igår innan stallet var jag helt otaggad och tänkte "får jag en jobbig häst så DÖÖÖÖÖÖR jag." jag fick dessi! dessi är snäll, lugn, mild, okomplicerad. så det var jättebra. okej, det var inte det mest spännande jag gjort men det har definitivt sina fördelar att få en häst som står still när man sitter upp och kan gå i samlad galopp.



dessi var faktiskt en av mina första favorithästar. allra första gången jag var i stallet, när jag var typ 10 år, så följde jag med elli in till henne. vilket var väldigt mäktigt förstås ;) och jag tänkte sen att galoppera ute på dessi skulle vara det absolut mäktigaste som fanns. men sen hände det ännu mäktigare saker!! som att galoppera ute på carrera, rida inne på carrera, hoppa laser, rida manne för annika när han var jättefin. jag älskar hästar.



carrera på betet -07 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0