waking up, the days are even gone

är på jobbet. men nu jobbar jag bara idag och imorgon, helgen och två dagar nästa vecka, sen är jag färdig!! för min anställning går ut 10 december och de dagar jag skulle jobbat i december kommer jag vara bortrest. så det känns jätteskönt. och på onsdag kommer lönen också, vilken lycka. då tror jag att jag ska beställa från gina, jag hittat en fin klänning, och underkläder.

och gud vad bra greys var i onsdags! jag och sanne pratade om det idag, hon tycker att det håller på att spåra ur lite, men inte jag. mina favoriter är typ arizona och owen (och callie, cristina och mark sloan...förut var det meredith och derek också, men nu ligger ju meredith bara i sängen och hur spännande är derek egentligen?) och de var ju inte ens med särskilt mycket i tidigare säsonger, så jag tycker att det bara blir bättre och bättre. jag undrar hur många säsonger det kommer bli. det känns svårt att tänka på att greys inte kommer sändas under hela min livstid. och nu är det bara två avsnitt till juluppehållet. jag är bedrövad. men försöker tänka framåt. jag kommer ju vilja se på greys till våren också.. det är ju i alla fall två avsnitt kvar nu, och snart är det onsdag!

vaknade upp med komakänsla imorse, men nu mår jag bättre. för första gången den här terminen känns det som att jag har skolämnena under kontroll. dock måste jag läsa 10 sidor ur anne franks tagebuch varje dag fram till jul, vilket känns tungt. men det är ju egentligen inte så svårt, det är ju bara att läsa. vilket alla gånger är att föredra framför att producera saker, till exempel analyserande texter.  

i torsdags red jag briscoe för första gången, och han var jättemysig! vi rider alltid samma häst två gånger i rad så nu är jag jättetaggad inför nästa ridlektion också :)

igår var finalen i top model. teyona vann och det var väl bra, hon hade bäst bilder. fast jag hejade egentligen på fo, men hon kom femma. suck, nu har top model slutat och snart slutar greys också. så himla tråkigt. de kommer ju tillbaka till våren, men ändå.. jag vill gärna se på tv i december också..

jag tror dock att december ändå kommer bli en ganska rolig månad. åtminstonde till en början, först ska vi på julbord med jobbet 4 december, 5-7 december ska jag vara i luleå och 8 december åker vi till narvik. och så alla andra, vanliga trevliga saker som ridlektioner och fika och lediga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0