första advent

jobbar. jag tycker det borde vara mäktigt ob-tillägg för att jobba första advent, då är det ju liksom förutbestämt av gud att man ska ligga hemma under en filt och dricka glögg, men det är tyvärr bara samma som för alla andra söndagar.

vi har julpyntat i helgen så nu är mitt rum specialutrustat med en röd julstjärna, rödvitrutiga gardiner, ett silvrigt änglaspel, en röd duk, ett luciatåg i trä och en luddig katt med röd halsduk. MYS! idag har jag köpt apelsiner, och nejliktor också, så ikväll tänkte jag komplettera med en apelsin, med nejlikor.

och idag när jag vaknade låg en present på min byrå. jag fick det senaste numret av ridsport special i adventspresent av mamma. perfekt sätt att börja dagen, med en present. 

imorgon fyller min bror år. det ska bli roligt, för mamma har bakat cupcakes och marängtårta med hallon och choklad.

igår beställde vi thaimat. jag åt wokat ris med räkor och grönsaker. det var SJUKT GOTT! det var otroligt mycket mat så jag tänkte spara hälften och äta till lunch någon dag, men det blev inte så, för jag kunde verkligen inte sluta äta.

på tisdag jobbar jag min allra sista dag här.. det känns skönt. fast jag kommer sakna mina kollegor. och varm choklad-maskinen. det är vad som hjälpt mig igenom den här tiden ;) varm choklad fungerar faktiskt effektivt mot depression tycker jag. det känns som att själen gillar det.

nu jag vill gärna sluta, men det är över två timmar kvar.. suck. nåväl, jag tror vi får pepparkakor på fikat i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0