hallå alla glada där ute i cyber space!!!

skrev ett långt inlägg igår om helgen, men det försvann. nåväl, lördagen ägnades åt jobb och återhämtning, på söndagen gjorde jag faktiskt vettiga grejer, duschade, gjorde slingor, städade, bäddade rent, promenerade till mormor, åt där (fläskfilé med klyftpotatis, ugnsrostade grönsaker och creme fraice, vaniljglass med varm jordgubbssås till efterrätt. super!), och jobbade. vi fick kanelbullar från safari på rasten båda dagarna!!

nu är jag på jobbet också. ska jobba idag och imorgon den här veckan, sen inget mer. idag har jag varit i skolan. det gick dåligt till en början. kom en halvtimme försent till första lektionen. men sen gick det bättre, jag skrev en hel samhällsreflektion på hålet, och berättade deutlich om min familj på tyskan (Ich bin die Nichte meines Onkel. Mein Vater ist der Schwäger meines Onkel. Mein Bruder ist der Nöffe meines Onkel. Ich habe zwei Onkel. Mein Onkel, der ist der Bruder meiner Mutter, hat eines Kind. Er ist mein Cousin. Er ist der Nöffe meiner Mutter. älska genitiv) sen promenerade jag hem, åt goda sweet chili-kycklingspett med jasminris till middag, och åkte och jobbade.

idag är det måndag. dags att börja tagga för greys alltså!! 2 DAGAR KVAR!!!!!

jag har förresten blivit uttagen till att antagningspröva i december. det känns lite spännande/ansträngande/konstigt. men så är det. det är i luleå, och på en söndag, så förhoppningsvis kan jag resa dit redan på lördagen och shoppa loss, spendera lite kvalitetstid med rasmus och sova över hos mats och helena. sen undrar jag om jag borde sätta mig själv i hårdträning nu. jag har inte sprungit sen snön kom, vilket ju var för tre månader sen eller något sådant, så jag är inte i toppform. men jag tror att jag förlitar mig på min grundkondition och räknar med att haverera i styrketestet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0