I have time on my side, making diamonds of coal

är så trött. och lite förvirrad. men glad. har varit bra helg. mönstringen gick jättebra! jag fick 7 på intelligenstestet, 5 på kondition och 5 på styrka. är mest glad över sista, tjejer brukar få 2-3 på styrka och jag trodde inte att jag var extraordinärt stark. men mönstringsförättaren sa att det nog är för att jag rider, hon sa att hästtjejer brukar ha starka ryggar och vara bra på att "hålla ihop kroppen". jag blev i alla fall antagen till att göra lumpen, och så frågade hon vad jag helst ville göra i så fall, så sa jag att jag ville rida beridna högvakten och då sa hon att det fanns en tjänst där, med inryckning i november år 2010 och om jag vill ha den så får jag den. men det är helt frivilligt så nu har jag beslutsångest.. det finns ju mer dekadenta saker man kan göra. men samtidigt, det är en helt unik chans och säkert en bra personlig utmaning, och MÄKTIGT att rida högvakt, och sen gör man ju alla andra grejer med hästarna också, som att rida ut på gärdet. mys :) just nu tror jag att det lutar mer åt att jag kommer göra det. nåväl, jag har inte bara mönstrat i luleå. jag har varit med min kusin, vilket har varit great! ätit mat (max två gånger! sen lagar helena alltid så himla god mat. i lördags åt vi citronkyckling med jasminris och ljuvlig sås. i söndags fetaostbiffar med potatismos och grekisk sallad, och en annan ljuvlig sås). och så har jag shoppat! antal julklappar köpta: 0 st. antal onödiga saker till mig själv köpta: 284 st. har mest köpt kläder. en jeansskjorta. en rödvitrandig tröja. en leopardmönstrad tunika! svarta jeansleggins. blå jeansleggins. en svart spetsklänning. två par vantar. med den takten som jag tappar bort vantar så har jag så att jag klarar mig i någon vecka nu i alla fall :) och ett par fleecefodrade tjocksockar. that's hardcore! och man behöver verkligen hardcore för att klara av vintern här.  

did I forget to thank you
for the ride?
I hadn't tried
I tend to runaway and hide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0