*

i förrgår beställde jag te från bluebox. koffeinfritt earl grey med citrus. för endast 249:- för 250g. såhär i retrospect  undrar jag lite hur jag tänkte där. men det ska bli underbart att kunna dricka earl grey på kvällen, och med tanke på priset så ser jag fram emot mitt livs teupplevelse.




"hsü ts'eshus tänkvärda ord om den rätta tidpunkten att dricka te:
- när hjärtat och händerna är fria
- när man är trött efter att ha läst dikter
- när tankarna är upprörda
- när man lyssnar till en sång
- när sången är slut
- när man sitter inne på en fridag
- under samtal till lång utpå natten
- en dag med små regnskurar
- när dagen är klar och vinden är mild
- när ett samkväm är slut och gästerna gått
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0